Thursday 26 April 2018

Thailand: Krabi and Bangkok (part II)




   Sunt in zbor spre Singapore, am 4 ore pauza si nu reusesc sa adorm. Ieri am alergat 10 Km, ma pregatesc pentru semi-maratonul RunGatwick. Credeam ca o sa adorm instant, sunt obosita, azi-noapte nu am dormit bine dar sunt sigura ca o sa dorm dupa aterizare.

     Pentru cei care nu stiu Gatwick e baza din care imi operez toate zborurile si locul pe care il numesc "acasa". Semi-maratonul o sa fie luna viitoare pe 13 mai, nu ma simt pregatita, sunt departe de timpul pe care imi doresc sa-l obtin si este prea din scurt ca sa fac ajustari mari dar continui sa ma antrenez si promit sa dau tot ce pot.

      In mai putin de 4 ore o sa aterizez in Singapore, a 2'a oara in acest oras care te impresioneaza de cand pui piciorul pe strazile lui, de fiecare data cand zbor in Singapore imi amintesc de vacanta in Krabi. Aceeasi oameni, aceeasi cultura, aceeasi mancare asiatica si acelasi cer senin. In aceasta perioada a anului cerul nu este mereu senin, sunt furtuni deseori dar nici atunci nu imi vine sa scot umbrela sau sa ma ascund, este doar o ploaie calda de vara care trece repede. Imi amintesc cum stateam la piscina in Krabi cand dintr-o data niste nori grosi au impanzit cerul, eram linistiti caci cu 5 minute in urma era un soare sclipitor insa stafful de acolo incepuse sa stranga proasoapele de pe sezlonguri, si stiti acel moment cand toti se misca in graba de parca ei stiu ceva ce tu nu sti? in maximul 60 de secunde din norii grosi coborau stropi mari de apa peste pamantul copt de razele soarelui. Ohh, era si mai frumos de stat in apa si de privit natura din jur, aerul proaspat al ploii de vara, stropii de polaie care se asezau pe piele noastra imfierbantata, toate aceste lucruri simple care fac dintr-un moment simplu unul special, l-as putea numi un moment hygge ca danezii.
   Daca tot vorbim despre vreme, cea mai buna perioada a anului in care sa vizitezi Thailanda este din noiembrie pana la inceputul lunii aprilie. Din mai incepe sezonul ploios si tine pana in octombrie, asta nu inseamna ca se revarsa cerul pentru 6 luni dar ploua mult mai des, in special in a 2'a parte a zilei.






   In urmatoarele zile petrecute in krabi am facut un tur al insulelor si locurilor de primprejur, Khon Phi Phi Island, Maya Bay, Philie Lagoon, Monkey Island si Viking Cave,  a fost un adevarat spectacol al naturii, daca esti in prima ta vacanta in Thailanda o sa spui ca scenariile din pozele sau video-urile de pe internet, pentru prima data probabil, sunt mult inferioare realitatii. Am platit 1500 baht (150lei)  pentru acest tur, am plecat din Krabi la 7 dimineata si ne-am intors la 4 dupa-amiaza, pranzul a fost inclus in Phi Phi Island, deasemnea echipamentul pentru snorkeling. Cand ne-am oprit langa Monkey Beach erau asa multe maimute ca nu stiai unde sa te uiti, s-au apropiat foarte mult de mal si stateau si se uitau la noi sau se catarau, din pacate nu am reusit sa fac poze calitative din cauza faptului ca se pierdeau in culoarea stancilor si a copacilor. 

Viking Cave
   In poza de mai sus se poate vedea de la o distanta considerabila Viking Cave care este situata in Koh Phi Phi Island si este vizitata de o multime de turisti anual. Pestera are aceasta denumire datorita numeroaselor picturi preistorice gasite pe peretii pesterii care se aseamna navelor vikingilor. O sa va spun o poveste interesanta acum. In interiorul acestor pesteri traiesc niste pasari rare care se numesc swifts (nu stiu denumirea in romana). Aceste pasari isi fac cuibul din propria saliva, cuiburile sunt lasate sa se usuce si apoi vandute pentru o supa chinezeasca. Chinezii folosesc aceste cuburi de sute de ani in bucatarie si aceasta supa de cuiburi de pasare este printre cele mai scumpe produse animale consumate de oameni.
    Din aceasta cauza barcilor nu le este permis sa se aproprie foarte mult si nu este permisa nici intrare in pestera.












  Ultima zi in Krabi am mers deasupra insulei pentru o vedere panoramica si am mers prin cel mai greu traseu ever ca si ajungem la un loc numit Princess Lagoon care din punctul meu de vedere nu are nimic de-a face cu o printesa dar are cateva caracteristici al unei lagune,  totusi nu va ganditi va rog la un blue lagoon!















   Pentru mine Krabi este insula unde "curge lapte si miere"  Mergand pe strazile insulei poti cumpara oriunde fructe si legume proaspete pentru maximul 60 baht(aprox 6 lei). Dimineata femeile curata ananasul si restul fructelor intr-un fel meticulos si le aseaza frumos pe un suport pe care in anticip l-au umplut bine cu gheata. Barbatii sunt pe barci la pescuit sau se ocupa de turism. Copii traiesc liberi pe strazi, cu haine putine, desculti, cu zambete largi si ochi puri. Inca s-a pastrat cultura, inca nu au aparut masinariile complicate si viata este simpla. Imi e deja dor de sentimentul acela de libertate, nu aveam internet decat in hotel dar acea conexiune noi europenii cu greu o putem numi internet. Mi-e dor sa ma deconectez, sa privesc lumea asa cum e, sa cunosc oameni care nu sunt prea ocupati si care totusi intr-o zi fac de o suta de ori mai multa treaba decat noi. Pana si animale pareau relaxate, stiu ca suna absurd si o sa spuneti cum recunosc eu o maimuta stresata, o vad la zoo, o vad la televizor, acolo erau printre oameni dar in habitatul lor natural care ma fac sa spun pentru a nu lasa loc de interpretare " nu lua un peste din apa ca sa il admiri, nu faci altceva decat sa il omori" ,  acele maimute erau libere si libertatea in alte cuvinte inseamna fericire. 
   Fericirea e simpla, fericirea este o placere a sufletului, o simpla senzatie, un sunet, o culoare, chiar mai simpla decat credem noi. 




    La intoarcea din Krabi pana la aeroport a trebuit sa facem toate cele 33 de ore in sens invers. Am luat barca de pe insula pana in orasul Krabi, apoi taxiul pana la aeroport, zborul pana in Bagkok si stop. Stop pentru o zi, zi in care n-am fost in stare sa fac nimic. Am facut o toxiinfectie alimentara si desi am incercat toate remediile posibile nu a trecut cu nimic. Am reusit sa ma ridic din pat pentru cateva ore dupa pranz deoarece imi doream enrom de mult sa vad Bagkokul dar showul nu a durat mult, peste 2 ora eram din nou in pat, probabil a fost prima zi dupa mult timp in care nu am reusit sa mananc aproape nimic. Stiu ca majoritatea turistilor care merg in Asia au aceasta frica , sa nu credeti ca o toxiinfectie alimentara e cauzata doar de neglijenta bucatarilor sau lipsa igienii, de cele mai multe ori este o incompatibilitate la nivel de condimente, sortare a alimentelor, lucruri neincercate anterior si probabil alergii la produse necunoscute. M-am recuprat complet dupa 2 zile si daca am un regret din aceasta calatorie acela este ca am vazut extrem de putin din Bagkok. 


   Am auzit barfe de la o vedeta romanca cum ca Bangkokul este murdar, plin de gandaci de marimea soarecilor si de soareci de marimea pisicilor si de pisici....ok . Din fericire am reusit sa ies din casa pentru cateva ore si din fericire nu pot sa aprob zisele acelei vedete. Dealtfel nici nu pot sa le neg in totalitate caci sunt sigura ca gandaci sunt si soareci deasemenea, este un oras murdar cu zone centrale acceptabile. Este un oras unde firele de curent atarna de pe stalpi si arata ca o panza de paianjani care acopera cerul. Este un oras la care and faci stanga dupa un colt de strada simti un miros puternic de peste prajit sau un miros de ceva prajit care nu sti ce este.

    Totusi, am vazut acesti gandaci in Singapore, un oras foarte curat si un centru comercial global. Sa intelegem ca acei gandaci enormi despre care se vorbea mai sus sunt doar o specie specifica climatului tropical.

     Cum iti place sa calatoresti, iti place sa explori necunoscutul, ce iti propui inainte de a pleca la drum? Care e scopul vizitei? Ce vrei sa vezi si cu ce amitiri vrei sa ramai? E important sa intelegi in ce te bagi altfel daca esti mai pretentioasa din fire s-ar putea sa stai in hotel si orasul isi continua viata oricum dar tu pierzi bani, energie si timp in care nu te bucuri de binemeritata vacanta. 
   Din  aceaasta cauza e important sa ne informam in anticip , sa citim reviewuri , sa verificam preturile, sa citim un ghid de calatorii, sa intrebam si e important sa te cunosti, sa stil ce tip de vacante preferi ca daca nu-ti plac gandacii poti sta acasa si totusi exista riscul sa-i gasesti in camara.

    In alta ordine de idei singura atractie turistica pe care am bifat-o pe lista a fost Grand Palace, un complex de cladiri in inima Bangkok-ului. Palatul a fost resedinta oficiala a regelui Siam in anul 1782  iar in prezent gazduieste evenimente oficiale si este una dintre cele mai mari atractii turistice in Bangkok.






Jhon si Cata care au umplut de culoare aceasta prima experienta in Asia




 Lista de preturi si ponturi :

  • Turul insulelor (Khon Phi Phi Island, Maya Bay, Philie Lagoon, Monkey Island si Viking Cave): 1500 bahts (150lei), pentru o zi intreaga, pranzul inclus.
  • Intrare la Grand Palace: 500 bahts(50lei)
  • Viza: am uitat sa scriu despre asta si e important, ca romanii sa intre in Thailand au nevoie de viza. Documentele necesare: valabilitatea pasaportului sa fie cel putin 6 luni, completat un formular tip cand ajungeti acolo, o fotografie 4x6 dar merge orice fotografie tip pasaport, biletul de avion si biletul de intoarcere, durata sejurului sa nu depaseasca 15 zile, trebuie sa ai 10.000 bahts/persoana sau 20.000/familie sau exhivalentul in euro. Se plateste 2000bhats pentru viza sau se poate plati in euro 50.




Amelia T.
@traiesteautentic


No comments:

Post a Comment

Ce am realizat până la 30 de ani

Mă apropii cu pași repezi de 30 de ani. Este primul prag din viață pe care chiar îl simt ca un prag. La 20 mă uităm doar înainte, acum mă ...