Wednesday 11 July 2018

Zbor si escala in Singapore

Buna dimineata,

   Este miercuri, jumatatea saptamanii pentru unii si inceputul pentru altii. Maine este prima mea zi de munca pe saptamna asta, zbor spre San Francisco si ma intorc sambata. Da, deseori saptamana mea de munca are 3 zile. Trebuie totusi sa precizez ca a zbura, ca si munca in mina are nevoie de odihna suplimentara si atunci cand oboseala se aseaza, pare inumana .

   Cred ca au trecut vreo 10 zile de la zborul spre Singapore, asta este o alta parte negativa a acestui job, faci atat de multe lucruri, vezi atat de multe locuri, intalnesti atat de multi oameni in doar o luna incat pierzi notiunea timpului, numerelor si spatiului, oricum, sa tot fie 10 zile de la acel zbor. A fost un zbor special caci nu se nimereste sa zbori in fiecare zi cu cea mai buna prietena, de fapt a fost a 2-a oara intr-un an, iar primul zbor impreuna a fost un fel de cadou chiar in ziua de Craciun, Catalina a fost sunata din standby exact pentru zborul pe care trebuia sa il operez eu, frumos, nu?
   Si ca sa fie treaba treaba au mai fost alte 2 prietene pe acest zbor, lucru care probabil se intampla o data la un an sau niciodata. Oricum, fericire mare de la inceput, selfie-uri, poze, boomerang-uri si voie buna.
  Zborul a durat 12h30, media pentru un zbor din Londra spre Singapore, cateodata si mai mult si ca sa va faceti o idee despre viata unei asistente de zbor, am plecat de acasa la 8:00 si am ajuns la hotel in Singapore la 2:00, dupa o ecuatie matematica usoara sunt 18 ore de munca.

   Am ras mult, am povestit de toate, ca fetele si cateodata vorbeam cu Catalina romano-engleza, un cuvant care mi-a ramas in minte e "thirty-opt" :))
    Am aterizat in Singapore dimineata la 7:00 (ora locala) si am ajuns la hotel pe la 8:00, la timp pentru micul dejun, imi place mult mancarea asiatica si micul dejun la hotelul din Singapore e unul dintre cele mai bune, mai ales daca il compar cu hotelurile din USA unde te chinui sa alegi ceva. Dupa un mic dejun copios ne-am pus la somn cu ideea sa dormim 2 ore si sa ne pregatim sa iesim dar asa cum prevazusem anterior am dormit mai mult decat programasem si asta din cauza ca mi-am pus alarma la 2:00 si nu la 14:00.

    Am reusit sa iesim din camera de hotel pe la 15:00 si am luat-o la pas usor spre centru orasului. Era prima oara pentru Catalina in Singapore si eu eram la fel de entuzismata ca si ea desi eram pentru a 3-a oara pentru mine acolo. Orasul acesta m-a cucerit repede, a fost dragoste la prima vedere si daca nu m-ar face sa transpir atat de mult probabil as luat in considerare sa fac o experienta de un an pe taram asiatic. Totusi pe termen lung cred ca si-ar pierde putin farmecul pentru mine, este un oras construit de mana omeneasca in lipsa resurselor naturale ca sa satisfaca traiul cotidian dar mai ales sa inspire ceea ce este, un centru economic global. Daca ar trebui sa descriu Singapore in 4 cuvinte acestea ar fi: desavarsit, sofisticat, eficient si scump, asa-i ca nu mi se adapteaza?

    Plimbarea  de-a lungul raului este intr-adevar un must do daca ajungeti in Singapore, nu luati taxiul, autobuzul sau tuc tuc-ul, se merita fiecare pas, din centru pana ajungeti la Marina Bay e aproximativ o ora de mers pe jos, timp in care va incantati ochii cu hoteluri de lux, cladiri inalte si podurile frumusele foc care travereseaza raul, privelistea seara este vibranta si plina de viata, orasul incepe sa straluceasca, fiecare colt de strada si cladire este frumos expusa prin lumini vii si colorate, poti crede usor pentru un moment ca esti in fabulosul New York.

    Pana am ajuns la Marina Bay eram deja obosite, insetate si flamande. Functionam inca pe energia rezerva caci somnul de 3-4 ore de dupamasa nu a fost indeajuns sa ne incarce bateriile complet.
    In timp ce mergeam se vedea in departare Marina Bay, mareata, inalta, superba, iluminata din fiecare coltisor ca un brad de Craciun. Planul era sa ajungem sus la rooftop bar si sa bem, mancam ceva acolo dar eram  asa epuziate incat nu am mai reusit sa ajungem, in schimb ne-am oprit la un bar de unde puteam privi orasul in toata splendoarea sa. Am mancat bunatati asiatice si am baut un "cooler", a fost prima data cand am auzit de aceasta bautura si la cat de sete imi era am zis, asta am nevoie!
    Am platit pentru cina + bautura in jur de 40 de dolari singaporezi (SGD) care este echivalentul a aproximativ 100lei dar se gasesc si locuri mai ieftine.

   Nu prea mai am multe de povestit, am luat un Grab (care este inlocuitorul Uber-ului in Singapore)  inapoi spre casa si am picat franta de oboseala iar dimineata am facut cele 18 ore de munca inapoi.

   Faptul ca am zburat cu prietenele mele pentru mine a fost un moment special, mai ales intr-un job in care de fiecare data zbori cu oameni noi. Intr-o nebunie a miscarii, a noului, a adaptarii faptul ca ai o fata familiara, ca poti face o gluma si ca acolo este cineva care te face sa te simti acasa aduce o bucurie de neimaginat, pur si simplu face din acest frumos job o mini vacanta petrecuta cu cei mai buni prieteni.

















In autobuz, dimineata, intoarcere.

No comments:

Post a Comment

Ce am realizat până la 30 de ani

Mă apropii cu pași repezi de 30 de ani. Este primul prag din viață pe care chiar îl simt ca un prag. La 20 mă uităm doar înainte, acum mă ...